Anunț – Concurs sau examen de promovare în grad profesional, funcție publică de execuție.

UAT Comuna Breaza, jud Buzau, în baza O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, organizează concurs sau examen de promovare în grad profesional, funcție publică de execuție.

• 1 post de inspector, clasa I, grad profesional principal – Compartiment Impozite și Taxe Locale, Casierie și Urmărire Fiscală;
• 1 post de referent, clasa III, grad profesional principal – Compartiment Impozite și Taxe Locale, Casierie și Urmărire Fiscală;
• 1 post referent, clasa III, grad profesional superior – Compartiment Cadastru – Agricultura

Concursul sau examenul se organizează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, la sediul UAT Comuna Breaza, jud Buzau str Principala nr 354A sat Breaza, după cum urmează:

• dosarele de înscriere se depun în termen de 20 zile de la publicarea anunțului, respectiv, în perioada 06.03.2024-25.03.2024 inclusiv;
• selecția dosarelor va avea loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
• proba scrisă va avea loc în data de 08.04.2024, ora 10:00, la sediul instituției;
• interviul va avea loc în data de 11.04.2024 ;

Condițiile de participare la concurs sau examen, îndeplinite cumulativ, conform art. 479 alin. (1) din actul normativ menționat mai sus, sunt următoarele:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să fi obţinut un număr minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii sau să fi urmat o formă de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate;
c) să fi obţinut cel puţin calificativul „bine“ la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
d) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.

Dosarul de înscriere va conține în mod obligatoriu, următoarele documente:
1. copie de pe carnetul de muncă sau adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
2. copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
3. adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situației disciplinare a funcționarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancțiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
4. formularul de înscriere prevăzut în anexă.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului, bibliografia și tematica sunt atașate prezentului anunț.

Relații suplimentare se pot obține de luni-vineri, între orele 08.00-14.00 la d-na Mocanu Simona Elena.

Afișat în data de 06.03.2023, la sediul și pe pagina de internet a U.A.T. Comuna Breaza.

ATRIBUŢIILE POSTULUI PENTRU INSPECTOR, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ

* Aplică dispozițiile Codului Fiscal și a normelor de aplicare a acestuia cu modificările și completările ulterioare, și a Codului de Procedură fiscală cu modificările și completările ultrioare.
* Urmărește respectarea prevederilor Codului de procedură fiscală cu privire la : subiectele raportului juridic fiscal, creanțe ficale, obligații fiscale, nașterea creanțelor și obligațiilor fiscale, stingerea creanțelor fiscale, componența teritorială, domiciliul fiscal, actul administrativ fiscal, colaborare între instituțiile publice, înregistrarea fiscală ți evidența fiscală a contribuabililor persoane fizice și juridice, declarația fiscală, decizia de impunere, calculul dobânzilor, prescripția dreptului de a se stabili obligațiile ficale, aplicarea de sancțiuni conform legii, inspecția fiscală, etc.
* Urmărirea debitorilor insolvabili, deschiderea procedurilor reglementate de Legea insolvenței.
* Organizează, desfășoară și asigură, conform competenței legale activitatea de executare silită a bunurilor și veniturilor persoanelor fizice și juridice pentru neachitarea în termen a creanțelor bugetului local.
* Urmărește respectarea popririlor înființate pe veniturile și disponibilitățile bănești ale debitorilor bugetului local persoane fizice și juridice.
* Înregistrează/ radiază în/din evidențele fiscale bunurile mobile și imobile dobândite de către conntribuabili, în baza declarației contribuabilullui și a actelor justificative pentru persoanele juridice.
* Întocmește decizii de impunere pentru contribuabili persoane juridice.
* Constată neregulile în evidența fiscală a contribuablilor și indreaptă erorileconstatate potrivit procedurilor legale.
* Întocmește raporări privind situația contribuabililor persoane juridice care nu au achitat obligațiile fiscale înscrise în deciziile de impunere.
* Ține evidența debitelor/ suprasolvirilor și analizează/ rectifică aceste situații.
* Verifică bazele de impunere, legalitatea și conformitatea, declarațiilor fiscale întocmite de contribuabilii persoane juridice.
* Verifică corectitudinea și exactitatea îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili persoane fizice și persoane juridice.
* Verifică respectarea prevederilor legislației fiscale și contabile.
* Stabilește diferențele de plată și accesoriile acestora.
* Sancționează potrivit legii faptele constatate șă dispune măsuri pentru prevenirea șă combaterea abaterilor de la prevederile legislației fiscale.
* Efectuează inspecții fiscale conform prevederilor legale
* Conduce evidența contabilă proprie în conformitate cu prevederile legii privind finanțele publice locale, a legilor anuale ale bugetului de stat și a monografiei privind înregistrările în contabilitatea instituțiilor publice.
* Organizează și ține la zi contabilitatea, veniturilor, debitorilor, creditorilor din impozite și taxe precum și alte venituri ale bugetului local.
* Asigură evidențierea corectă a operațiunilor efectuate în numerar sau prin virament prin programul informatic.
* Respectă prevederile legale privind evidența veniturilor din închirieri și concesiuni.
* Urmărește respectarea prevederilorlegale în vigoare cu privire la acordara bonificatiilor, cutirilor, reducerilor de impozite, taxe și alte venituri ale bugetului local.
* Răspunde de aplicarea de măsuri asiguratorii prin aplicarea sechestrului asupra bunurilor mobile sau imobile ale debitorului persoane fizice și juridice, în situația în care agentul economic nu are disponibil în contul bancar, dacă nu se încaseaza în totalitate debitul restant.
* Întocmește dosare pentru debitele primite spre executare de la alte instituții și servicii publice și asigură respectarea prevederilor legale privind identificarea debitelor, confirmarea și executarea acestora
* Urmărește încasarea veniturilor fiscale și nefiscale în termenul de prescripție.
* Intocmește propuneri privind debitorii insolvabili.
* Întocmește și înaintează conducerii situațiile statistice privind rămășițele și suprasolvirile pe feluri de impozite și taxe.
* repartzează sumele realizate din valorificarea bunurilor sechestrate, potrivit ordinii prevăzută de lege, în cazul în care la urmărirea silită participă mai mulți creditori.
* Întocmește documentațiile ce stau la baza acțiunilor înaintate în instanță conform legislației în materie.
* Înregistrează în registrul general de intrare ieșire toate documentele depuse de contribuabili persoane fizzice și juridice.
* Întocmește raportări privind situația contribuabililor persoane fizice/ juridice carenu au achitat obligațiile fiscale înscrise în deciziile de impunere.
* Ține evidența debitelor/ suprasolvirilor și analizează/ rectifică aceste situații.
* Participă la întocmirea documentațiilor anuale privind stabilirea impozitelor și taxelor locale și le înaintează spre aprobare Consiliului Local.
* Pentru debitele restante se procedează la întocmirea dosarului de executare silită, componentă a dosarului fiscal, respectându-se fazele de acțiune și anume: titlu executoriu, somație, popriri (conturi, venituri salariale, etc.) sechestru. întocirea dosarului și înaintarea în instanță.
* Ține evidența și înscrie la masa credală creanțele fiscale datorate bugetului local de către persoanele juridice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, pruivind procedura insolvnței, cu modificările și completările ulterioare.
* Sancționează potrivit legii faptele constatate și dispune măsuri pentru prevenirea și combaterea abaterilor de la prevederile legislației fiscale.
* Efectuează inspecții ficasle conform prevederilor legale.
* Îndeplinește și alte atrivuții stabilite de primarul, secretarul general și inspectorul cu atribuții de contabilitate, conform reglementărilor legale în vigoare.
* Îndeplinețte toate cerințele ca urmare a republicării, modificării și completării actelor normative în vigoare și în domeniu.
* Adoptă un comportament civilizat și decent în relașiile cu contribuabilii și colegii de serviciu.
* Colaborează cu celelalte birouri, servicii și compartimente pentru buna desfășurare a activității instituției
* Are obligația de a păstra confidențialitatea informațiilor la care are acces ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, nerespectarea atrage răspunderea potrivit legii.

BIBLIOGRAFIE PENTRU INSPECTOR, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ

* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal cu modificarile si competarile ulterioare
Titlul I Dispozitii generale
Titlul IX – Impozite şi taxe locale
* Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
TITLUL VII
* Hotărâre nr. 1 din 6 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. – Titlul IX

TEMATICA PENTRU INSPECTOR, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ
* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal cu modificarile si competarile ulterioare
Titlul I Dispozitii generale
Titlul IX – Impozite şi taxe locale
* Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
TITLUL VII
* Hotărâre nr. 1 din 6 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. – Titlul IX

ATRIBUŢIILE POSTULUI PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ

1. respectă R.O.C. și disciplina operațiunilor cu numerar;
2. răspunde de ținerea corectă și la zi a evidenței primare privind activitățile de încasări și plăți prin casierie;
3. întocmește corect și la zi chitanțele pentru sumele încasate de la contribuabili;
4. efectuează încasările în numerar de la contribuabili;
5. ridică de la trezorerie extrasul de cont și îl predă în contabilitate pentru a fi înregistrat;
6. respectă plafonul de casă, plafonul de plăți/zi și încasarea maximă/client/zi, conform legislației în vigoare;
7. răspunde de exactitatea calculelor din documentele întocmite;
8. eliberează numerar din casierie numai pe baza unei dispoziții de plată semnată de contabil;
9. are obligația de a permite efectuarea controlului și de a pune la dispoziția organului de control a tuturor documentelor contabile, evidențelor și a oricăror altor elemente materiale sau valorice solicitate pe care le deține, în vederea cunoașterii realității obiectelor și surselor impozabile sau taxabile;
10. oferă informații agenților economici și persoanelor fizice referitoare la impozitele și taxele locale;
11. cunoaște și aplică legislația referitoare la impozitele și taxele locale;
12. se preocupă de creșterea gradului de încasare a impozitelor și taxelor locale;
13. aplică taxele stabilite prin HCL;
14. răspunde de depunerea integrală a numerarului încasat la casieria centrală – cel mai târziu în ziua următoare încasării;
15. are atribuții de executări silite – participa alaturi de inspectorul fiscal la activitatea de elaborare și distribuire a înștiințărilor de plată și la întocmirea dosarelor de executare silită;
16. ține evidența încasărilor rezultate din executare silită;
17. întocmește situațiile centralizatoare;
18. asigură urmărirea și încasarea debitelor, calculează majorările de întârziere și penalitățile legale de la cei care le datorează;
19. asigură și răspunde de modul cum se desfășoară activitatea, în condiții de siguranță și corectitudine stabilite prin legislația specifică operațiunilor cu numerar;
20. răspunde material și disciplinar pentru pagubele produse, dacă prin fapta și în legătură cu munca a cauzat pagube materiale unității;
21. îndeplinește și alte atribuții stabilite de lege, hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale primarului sau primite de șefii ierarhici;
22. respectă, în condițiile legii, normele de tehnică a securității muncii și de prevenire și stingere a incendiilor la locul de muncă;
23. anunță imediat conducerea instituției asupra oricărui accident de muncă sau îmbolnăvire profesională suferite de către angajați, despre care a luat la cunoștință;
24. ia măsurile necesare de acordare a primului ajutor, în cazul producerii accidentelor de muncă, conform legii;
25. are obligaţia respectării regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al primarului, a regulamentului de ordine interioară și a procedurilor interne ale instituției;
26. asigură protecția datelor cu caracter personal la care are acces sau pe care le prelucrează în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, având următoarele responsabilități:
a) să respecte cele 6 principii stabilite de art. 5 din Regulamentul (UE) 2016/679:
• prelucrarea datelor cu caracter personal să se facă în mod legal, echitabil și transparent;
• să colecteze datele cu caracter personal numai în scopuri bine determinate, explicite și legitime, iar prelucrările ulterioare nu trebuie să se abată de la aceste scopuri;
• datele cu caracter personal colectate să fie cele mai relevante și strict limitate la ceea ce este absolut necesar pentru scopurile în care sunt prelucrate;
• datele cu caracter personal să fie valide (corecte, exacte și actuale);
• datele cu caracter personal să fie păstrate/stocate într-o formă care să permită identificarea persoanelor vizate nu mai mult decât este necesar pentru scopurile pentru care sunt procesate acestea;
• datele cu caracter personal să fie procesate în cele mai proprii condiții de siguranță, care să includă ”protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare”;
b) să respecte drepturile persoanelor vizate (cetățenii), ale căror date cu caracter personal le prelucrează, conform legii;
c) să respecte politicile și procedurile privind protecția datelor cu caracter personal adoptate și implementate în cadrul instituției;
d) să colaboreze cu responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal pentru a realiza cartografierea/inventarierea operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal desfășurate în cadrul compartimentului din care face parte;
e) să păstreze în condiții de strictețe parolele și mijloacele tehnice de acces la datele cu caracter personal pe care le prelucrează în virtutea atribuțiilor sale de serviciu;
f) să interzică în mod efectiv și să împiedice accesul oricărui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile pe computerul instituției cu ajutorul căruia își desfășoară activitatea;
g) să manipuleze datele cu caracter personal stocate pe suport fizic la care are acces în virtutea atribuțiilor sale cu cea mai mare precauție, atât în ceea ce privește conservarea suporturilor, cât și în ceea ce privește depunerea lor în locurile și în condițiile stabilite în procedurile de lucru;
h) să nu divulge nimănui și să nu permită nimănui să ia cunoștință de parolele și mijloacele tehnice de acces în sistemele informatice pe care le utilizează în desfășurarea atribuțiilor de serviciu;
i) să nu divulge nimănui datele cu caracter personal la care are acces, atât în mod nemijlocit cât și, eventual, în mod mediat, cu excepția situațiilor în care comunicarea datelor cu caracter personal se regăsește în atribuțiile sale de serviciu sau a fost autorizată de către superiorul său ierarhic;
j) să nu copieze pe suport fizic niciun fel de date cu caracter personal disponibile în sistemele informatice ale instituției, cu excepția situațiilor în care această activitate se regăsește în atribuțiile sale de serviciu sau a fost autorizată de către superiorul său ierarhic;
k) să nu transmită pe suport informatic și nici pe un altfel de suport date cu caracter personal către sisteme informatice care nu se află sub controlul instituției sau care sunt accesibile în afara instituției, inclusiv stick-uri USB, HDD, discuri rigide, căsuțe de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic;
l) să informeze de îndată responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal din cadrul instituției în legătură cu riscurile identificate în activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal, precum și cu incidentele de securitate constatate.

Are obligația de a semnala superiorului ierarhic orice neregularitate ce apare în legătură cu procedurile de lucru stabilite la nivelul unității precum și orice riscuri neprevăzute ce ar putea afecta rezultatele activității sale de zi cu zi.
Răsunde de respectarea prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară precum și a Codului de conduită.

BIBLIOGRAFIE PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ
* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
TITLUL VII Colectarea creanțelor ficale Caitolul I, Capitolul II și Capitorul III
* Legea nr. 22 din 18 noiembrie 1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii şi raspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările și completările ulterioare
* Decret nr. 209 din 5 iulie 1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare.

TEMATICA PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL – COMPARTIMENT IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, CASIERIE ȘI URMĂRIRE FISCALĂ

* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare
* TITLUL VII Colectarea creanțelor ficale Caitolul I, Capitolul II și Capitorul III
* Legea nr. 22 din 18 noiembrie 1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii şi raspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările și completările ulterioare
* Decret nr. 209 din 5 iulie 1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare.

ATRIBUŢIILE POSTULUI PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR – COMPARTIMENT CADASTRU AGRICULTURĂ

* conduce registrul agricol conform prevederilor legale în vigoare, respectiv: Ordonanta Guvernului nr 28/2008, aprobată prin Legea nr 98/2009,cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 985 / 2019 priving registrul agricol pentru perioada 2020-2024 și a Ordinului 25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, cu modificările și completările ulterioare,
* Va fi desemnata ca fiind persoana responsabilă cu completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din Registrul Agricol la nivelui comunei Breaza, atât pe suport de hârtie cât și în format electornic;
* Ține evidența terenurilor agricole, a pășunilor, a pădurilor pe categorii de proprietate și le înscrie în registrele agricole de proprietari (persoane fizice și juridice), atât pe suport de hârtie cât și în format electronic;
* Eliberează diverse adeverințe (pentru șomaj, ajutor social, handicap, succesiune, burse , evidemța populației, electrica, etc.) ori copii xerox, care să ateste datele din registrele agricole;
* Întocmește dări de seamă statistice în domeniu, solicitate de diverse autorități sau instituții publice;
* Pune la dispoziția comisiei comunale de întocmire a titlurilor de proprietate toate datele solicitate, în vederea eliberării titlurilor de proprietate sa a altor situații legate de registrele agricole
* Redactează și comunică în termen modul de soliționare a petițiilor și datelor solicitate de instanțele de judecată, ori organelor ierarhic superioare, a situației terenurilor care fac obiectul datelor din registrele agricole, pe care le semnează și le autentifică conform registrului agricol;
* Redactează rapoartele de specialitate din domeniul de activitate, care stau la baza întocmirii proiectelor de hotărâri de către primar ori consilieriși le susține în ședințele Consiliului Local;
* Sprijină topograful cu datele di registrul agricol, la întocmirea proceselor de validare la întocmirea proceselor- verbale de punere în posesie, întocmirea borderourilor lunare, adreselor către O.C.P.I. sau Comisia Județeană de aplicare a legilor proprietății, citarea persoanelor la primărie la solicitarea primarului, secretaruylui general și/sau viceprimarului;
* Sprijină Asociațiile Urbariale în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin, lucrări privind administrarea pășunilor, a pădurilor, corespondența cu organele silvice;
* Participă la întocmirea dosarelor de subvenție din agricultură;
* Primește și gestionează cererile pentru întocmirea atestatelor de producător, itocmește procesele verbale constatatoare , împreună cu membrii comisiei, constituită prin dispoziție a primarului comunei Breaza, , în vederea punerii în aplicare a prevederilor Legii 145/2014:
* Răspunde și transmite în termen corespondența din domeniul său de activitate;
* Dă dovadă de onestitate și confidențialitate în relațiile cu persoaneledin interiorul și exteriorul instituției;
* Va face parte din Comisia Locala pentru aplicarea legilor fondului funciar – membru, participând la ședințele comisiei și sprijinind activitatea acesteia;
* Centralizează toate datele înscrise în Registrul Agricol:
– număr poziții înscrise în Registrul Agricol;
– terernuri aflate în proprietate pe categorii de teren;
– modul de utilizare a suprafețelor agricolesituate pe raza localității;
– suprafața arabilă cultivată pe raza localității pe culturi;
– pomi fructiferi răzleți pe raza localității,
– suprafața plantațiilor pomicole și numărul pomilor pe raza localității,
– suprafața plantațiilor viticole pe raza localiății,
– evoluția efectivelor de animale în cursul anului aflate în proprietatea gospodăriilor/ exploatațiilor agricole;
– utilaje, instalații pentru agricultură, mijloace de transport cu tracțiune animală și mecanicăexistente la începutul anului pe raza localității;
aplicarea îngrășămintelor chimice la principalele culturi;
producția vegetală obținută la gospodăriile/expoatațiile agricole pe raza localității.
* Completează și eliberează atestatele de producătorși carnetele de comercializare, cu respectarea dispozițiilor legale în domeniu.
* Participă la programjul de verificare în teren a veridicității datelor înscrise în evidențele fiscale și în registrul agricol al terenurilor agricole intravilane.
* Ține evidența atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare eliberate, prin înregistrarea scriptică a acestora în registre speciale, atât în format de hârtie cât și electronic, potrivit dispozițiilor în vigoare.
* Sprijină, îndrumă și ajută cetățenii comunei Breaza care încheie contracte de arendă, ce au ca obiect bunuri agricole, care figurează în Registrul Agricol, ține evidența acestora separat și le înaintează spre vizare dee legalitateși înregistrare secretarului general al comunei Breraza.
* Conduce evidențele persoanelor fizice și juridice care au terenuri în arendă conform Legii 16/1994 cu modificările și completările ulterioare.
* Întocmește ți eliberează adeverințe de proprietate cu situația existentă în registrul agricol.
* Ține evidența tuturor documentelor din domeniul sau activitate și le arhivează corespunzător legislației ăn vigoare.
* Asigură corespondența cu alte instituții: OCPI Buzău, Instituția Prefectului – județul Buzău, Consiliul Județean Buzău, A.P.I.A., Direcția Agricolă Buzău, Direcția Județeană de Statistică Buzău, etc.
* Menține aparatura din dotarela standardele unei bune funcționări.
* Respectă programul de lucru stabilit în cadrul instituției.
* Respectă prevederile Codului de Conduită a funcționarilor publici conform Legii nr 7/2004 cu modificările și completările ulterioare.
* Îndeplinește orice alte atribuții ce rezultă din actele normative noi și a sarcinilor de serviciu transmise de către primar, viceprimar, secretar general.
* Răspunde de aplicarea prevederilor Legii nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cărării terenurilor agricole situate în extravilan cu modificările și completorile ulterioare și de modificare aLegii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului.

Are obligația de a semnala superiorului ierarhic orice neregularitate ce apare în legătură cu procedurile de lucru stabilite la nivelul unității precum și orice riscuri neprevăzute ce ar putea afecta rezultatele activității sale de zi cu zi.
Răsunde de respectarea prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară precum și a Codului de conduită.

BIBLIOGRAFIE PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL GRAD PROFESIONAL SUPERIOR – COMPARTIMENT CADASTRU AGRICULTURĂ

* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Ordin nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/20/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, cu modificările și completările ulterioare
* Ordonanţă nr. 28 din 27 august 2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare
* Ordonanta nr. 33 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor şi adeverintelor de către autorităţile publice centrale şi locale, cu modificările și completările ulterioare

TEMATICA PENTRU REFERENT, CLASA III, GRAD PROFESIONAL GRAD PROFESIONAL SUPERIOR – COMPARTIMENT CADASTRU AGRICULTURĂ

* Constituția României, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
– Partea I – Dispoziții generale
– Partea II -a – Administrația publică centrală Titlul I și Titlul II
– Partea IV-a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate Titlui I
– Partea VI-a – Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice Tilul I si Titlul II
* Legea nr. 202 din 19 aprilie 2002 (**republicată**) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificarile si completarile ulterioare
* O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Ordin nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/20/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, cu modificările și completările ulterioare
* Ordonanţă nr. 28 din 27 august 2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare
* Ordonanta nr. 33 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor şi adeverintelor de către autorităţile publice centrale şi locale, cu modificările și completările ulterioare

Întocmit,
Primar: ADRIAN DRUGA
Secretar General: UNGUREANU CARMEN
Consilier IA: Mocanu Simona Elena